مرکز مشاوره ، برنامه ریزی و اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی ( دیپلم / پیش دانشگاهی / کاردانی / کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا ) در داخل و خارج از کشور
به وبسایت موسسه آموزشی رشد دانش خوش آمدید
این موسسه در مقاطع مختلف تحصیلی از مشاوره تا ثبت نام و اخذ مدرک فعالیت دارد . همچنین با موسسه آموزش عالی حکمت علوی و موسسه بین المللی ایرانیان نیز همکاری دارد .
جهت اطلاعات بیشتر می توانید با تماس با شماره های مشاورین و موسسه از مشاوره ای کامل در رشته و مقطع مورد نظر خود در داخل و خارج از کشور برخوردار شوید .
مقاطع تحصیلی : دیپلم / پیش دانشگاهی / کاردانی / کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا
تلفن دفتر پارک وی : 02122014138
تلفن همراه : 09127108861
09362800260
سامانه 24 ساعته پیامک : 10009127108861
ایمیل : rd.moshaver@gmail.com
فقط کسانی که زیاد گریه کرده اند می توانند ارزش زیبایی های زندگی را درک کنند و از ته دل بخندند.گریه کردن آسان است ، اما خندیدن بسیار سخت. این حقیقت را خیلی زود می فهمی...
امام على علیه السلام : لَو یَعلَمُ المُصَلّى ما یَغشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ؛ اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت. غررالحکم، ج 5، ص116
امام صادق علیه السلام : تَسبیحُ فاطِمَةَ علیهاالسلام فى کُلِّ یَومٍ فى دُبُرِ کُلِّ صَلاةٍ اَحَبُّ اِلَىَّ مِن صَلاةِ اَلفِ رَکعَةٍ فى کُلِّ یَومٍ؛ تسبیحات فاطمه زهرا علیهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار رکعت نماز در هر روز است. کافى، ج 3، ص 343، ح 15
امام صادق علیه السلام : مَن قَبِلَ اللّه مِنهُ صَلاةً واحِدَةً لَم یُعَذِّبهُ وَمَن قَبِلَ مِنهُ حَسَنَهً لَم یُعَذِّبهُ؛ خداوند از هر کس یک نماز و یا یک کار نیک را قبول کند، عذابش نمى نماید. کافى، ج 3، ص 166، ح 11
پیامبراکرم (ص) : علم الایمان الصلوة علامت و نشانه ایمان نمازاست . شهاب الاخبار، ص 59
امام کاظم (ع) : افضل ما یتقرب به العبد الی الله بعد المعرفة به ، الصلوة بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، نماز است. تحت العقول ، ص 455
ریچارد زالتمن مانند خیلی از عکاسان پیش از خود، به مناطق مختلف جهان سفر می کرد تا از مردم و فرهنگ و زندگیشان عکس بگیرد.
یک روز صبح که در یکی از روستاهای دورافتاده کشور بوتان قدم می زد تا عکسهایی بگیرد، ناگهان ایده ای به نظرش رسید. او دوربین را در جایی مستقر می کرد و از روستاییان می خواست از آنچه به نظرشان ارجحیت دارد که به دیگران درباره خودشان نشان دهند، عکس بگیرند.
بعد از اینکه زالتمن عکسهای گرفته شده را ظاهر کرد متوجه شد در بیشتر عکسها، پاهای مردم حدوداً از ناحیه مچ به پایین خارج از کادرند و در عکس نیافتاده اند.
زالتمن می گوید: «ابتدا فکر کردم که روستاییان در تنظیم کادر دقت نکرده اند. اما بعداً معلوم شد پابرهنگی نشانه ای از فقر است. اگر چه در آن روستا همه پابرهنه بودند اما مردم روستا می خواستند آن را پنهان کنند؛ پیام مهمی برای گرفتن.»
-------------------------------------------------
برای شناخت افراد و سازمان ها به انتخابهای آنان توجه دقیق داشته باشید. سازمان و کارکنان آن به عنوان سیستم های پیچیده از خود رفتاری ناشی از انتخابهایشان بروز می دهند که نشانه های دقیقی از ویژگیهای آنان را با خود به همراه دارند. این نشانه ها صرفنظر از اینکه هدف تظاهر یا پنهان کاری داشته باشند خصوصیاتی از رفتار و فرهنگ سازمانی آنها را بیان می کند. در برخی موارد ممکن است افراد و سازمان به هر دلیلی قادر به بیان صحیح و علمی ویژگیهای خود نباشند اما وقتی در موضوعات مختلف برای انتخاب آزاد گذاشته شوند رفتار و انتخابهایی خواهند داشت که به صورت غیرمستقیم بیانگر خصوصیات آنها خواهند بود. برای شناخت افراد و سازمان ها به انتخابهای آنان توجه دقیق داشته باشید و به آنها حق انتخاب دهید.
روزى حضرت عیسى (ع) از صحرایى میگذشت. در راه به عبادتگاهى رسید که عابدى در آنجا زندگى میکرد. حضرت با او مشغول سخن گفتن شد. در این هنگام جوانى که به کارهاى زشت و ناروا مشهور بود از آنجا گذشت.
وقتى چشمش به حضرت عیسى (ع) و مرد عابد افتاد، پایش سست شد و از رفتن باز ماند و همانجا ایستاد و گفت: خدایا من از کردار زشت خویش شرمنده ام. اکنون اگر پیامبرت مرا ببیند و سرزنش کند، چه کنم؟ خدایا! عذرم را بپذیر و آبرویم را مبر.
مرد عابد تا آن جوان را دید سر به آسمان بلند کرد و گفت:
خدایا! مرا در قیامت با این جوان گناهکار محشور مکن.
در این هنگام خداى برترین به پیامبرش وحى فرمود که به این عابد بگو:
ما دعایت را مستجاب کردیم و تو را با این جوان محشور نمیکنیم، چرا که او به دلیل توبه و پشیمانى، اهل بهشت است و تو به دلیل غرور و خودبینى، اهل دوزخ.
روزی یک زوج، بیست و پنجمین سالگرد ازداوجشان را جشن گرفتند. آنها در شهر مشهور شده بودند به خاطر اینکه در طول 25 سال حتی کوچکترین اختلافی با هم نداشتند.
تو این مراسم سردبیرهای روزنامههای محلی هم جمع شده بودند تا علت مشهور بودنشان (راز خوشبختیشان) را بفهمند.
سردبیر میپرسد: "خانم واقعا باور کردنی نیست؟ یک همچین چیزی چطور ممکن است"؟
زن روزهای ماه عسل رو به یاد میآورد و میگوید: "بعد از ازدواج برای ماه عسل به شمیلا رفتیم. آنجا برای اسب سواری هر یک اسبی انتخاب کردیم. اسبی که من انتخاب کرده بودم خوب بود. ولی اسب همسرم به نظر یه کم سرکش بود. سر راهمان آن اسب ناگهان پرید و همسرم را از زین انداخت. همسرم خودش را جمع و جور کرد و به پشت اسب زد و گفت: "این بار اولت هست".
بعد یک مدت، دوباره همان اتفاق افتاد. این بار همسرم نگاهی با آرامش به اسب کرد و گفت:"این بار دومت هست".
و بعد سوار اسب شد و راه افتادیم. وقتی که اسب برای سومین بار همسرم را انداخت؛ همسرم با آرامش تفنگش را از کیف در آورد و با آرامش شلیک کرد و آن اسب را کشت. سر همسرم داد کشیدم و گفتم: "چکار کردی روانی؟ دیوانه شدی؟ حیوان بیچاره را چرا کشتی؟"
شوهرم یه نگاهی به من کرد و گفت: "این بار اولت هست".
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از نوسازی شبکه همراه اول برای راه اندازی خدمات نسل سوم موبایل خبر داد و گفت: همزمان با نوسازی شبکه و تعویض سایتها، نسل سوم موبایل را نیز در برخی استانها تست کرده ایم.
وحید صدوقی در گفتگو با مهر، درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات همراه اول برای دریافت مجوز ارائه خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه گفت: در حال مذاکره برای نهایی کردن توافقنامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دریافت مجوز ارائه این خدمات هستیم.
وی با بیان اینکه مذاکرات در راستای بندهای الحاقیه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیش روی است افزود: تاکنون بیش از 90 درصد شروط این مصوبه میان همراه اول و رگولاتوری نهایی شده است و امید می رود ظرف هفته آینده، مذاکره بر روی موارد باقی مانده نیز نهایی شود و توافقنامه به امضا برسد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اظهار امیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته این اپراتور در شهریورماه از نسل سوم موبایل برای مشترکان همراه اول رونمایی کند.
صدوقی در مورد لزوم اجرای فاز پایلوت قبل از راه اندازی کل شبکه برای خدمات نسل سوم موبایل گفت: در حال تست آزمایشی شبکه برای این خدمات هستیم و سایتها را در مقطعی روشن کرده و تست می کنیم تا برای راه اندازی سراسری آماده شویم.
وی با بیان اینکه شبکه رادیویی همراه اول قدیمی است و شبکه نیاز به تعویض و نوسازی کامل - swap - دارد اضافه کرد: هم اکنون در تبریز، بندرعباس، تهران، بوشهر، کیش، قشم و عسلویه این نوسازی انجام شده و هم اکنون با این عملیات جایگزینی سایتها، 3G را نیز تست کرده ایم.
مدیرعامل همراه اول با تاکید براینکه هم اکنون عملیات SWAP در کرمانشاه و ارومیه نیز در حال انجام است خاطرنشان کرد: قصد داریم یک شبکه یک لایه برای نسل سوم موبایل ایجاد کنیم.
صدوقی از نصب تجهیزات نسل چهارم موبایل بر روی شبکه همراه اول نیز خبر داد و گفت: هم اکنون این تجهیزات خریداری و وارد کشور شده و در حال نصب است اما طبق برنامه، درصدد راه اندازی نسل سوم - 3G و سپس 4G هستیم.
به گزارش مهر، 31 مردادماه دوره انحصار اپراتور رایتل برای ارائه خدمات نسل سوم موبایل به پایان می رسد و وزارت ارتباطات تاکنون مجوز خدمات بر بستر این تکنولوژی را به اپراتور ایرانسل ارائه کرده و این اپراتور در حال اجرای فاز آزمایشی این خدمات در چند شهر است.
قرار است دریافت خدمات نسل سوم موبایل برای تمامی کاربران ایرانی از اول شهریورماه توسط اپراتورهای فعال کشور که از رگولاتوری مجوز دریافت کرده اند سراسری شود.
رييس اتحاديه دانشگاههاي غيردولتي اعلام کرد که هر چند وزارت علوم اعلام کرد تا سقف 25 درصد مجاز به افزايش شهريه هستيم، اين رقم دقيقاً 25 درصد و نه کمتر از آن، براي دانشگاههاي غيردولتي افزايش يافته است.
دکتر علي آهون منش گفت: بر اساس اعلام وزارت علوم، دانشگاههاي غيردولتي مي توانند شهريه خود را براي سال تحصيلي جديد تا سقف 25 درصد افزايش دهند؛ اما ما قصد داريم دقيقاً همين رقم را براي افزايش و نه کمتر از آن، اعمال کنيم
.
وي از بهتر شدن شرايط پذيرش دانشجو براي غيردولتيها در سال جديد خبر داد و افزود: اگرچه امسال از نظر تخصيص ظرفيت پذيرش دانشجو، بين 5 تا 6 درصد افزايش مشاهده ميشود، اما به دليل کاهش تعداد شرکت کنندگان، تفاوتي در ميزان حضور دانشجويان در دانشگاههاي غيردولتي در مقايسه با سال قبل به وجود نيامده است.
دکتر آهون منش خاطرنشان کرد: ميزان ظرفيتهاي خالي غيردولتيها بعد از ثبت نام دانشجويان در ترم نخست مشخص ميشود.
شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم با ارتقاي مؤسسات آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي خيام، اشرفي اصفهاني و سجاد به دانشگاههاي غيردولتي ـ غيرانتفاعي خيام، اشرفي اصفهاني و سجاد و تغيير نام دانشگاه غيردولتي ـ غيرانتفاعي سجاد به دانشگاه غيردولتي ـ غيرانتفاعي صنعتي سجاد موافقت کرد.
همچنين اين شورا، ضمن موافقت قطعي با ايجاد آموزشکده فني و حرفهاي پسران شاهين شهر، با يک بار پذيرش دانشجو (به صورت بومي) در دوره کارداني پيوسته علمي ـ کاربردي رشته هاي الکتروتکنيک ـ برق صنعتي و الکتروتکنيک ـ تاسيسات الکتريکي موافقت و انفکاک دانشکده دامپزشکي آمل از دانشگاه مازندران و الحاق آن به دانشگاه فناوري هاي نوين آمل موافقت کرد.
براساس اين گزارش، شوراي گسترش آموزش عالي، ضمن اعلام موافقت با اجراي کليه رشتههاي کارشناسي ارشد داير روزانه به منظور اجرا در پرديس دانشگاه تبريز تاکيد کرد: مصوبه جلسه مورخ 14/2/93 شوراي گسترش آموزش عالي مبني بر توقف پذيرش دانشجو در پرديس ارس کماکان به قوت خود باقي است.
همچنين اين شورا با تمديد يک بار پذيرش دانشجو در سال 93ـ94 با ظرفيت 5 نفر در رشته علوم شناختي ـ فلسفه ذهن براي پژوهشکده علوم شناختي با همکاري مجمع عالي حکمت اسلامي و دانشگاه باقرالعلوم(ع) از طريق آزمون اختصاصي ويژه طلاب موافقت به عمل آورد.
بر اساس اين گزارش، شوراي گسترش آموزش عالي با ايجاد مؤسسه آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي فراز در گچساران با زمينه فعاليت عام نيز موافقت قطعي کرد.
دکتر ابوالحسن رياضي از اجراي اين طرح از اول مهرماه خبر داد و گفت: دو دانشگاه صنعتي خواجهنصيرالدين طوسي، علم و صنعت و دو مرکز فني و حرفهاي قرار است به صورت آزمايشي در اين طرح همکاري کنند و اين طرح بتدريج براي همه مقاطع تحصيلي اجرا خواهد شد.
وي با بيان اينکه اين طرح قرار است در دو مرحله انجام شود، افزود: درمرحله اول 20 هزار دانشجو از خدمات کارت هوشمند استفاده خواهند کرد و خدمات اين کارت شامل اختصاص يافتن درصدهاي مختلف تخفيف در استفاده از رستورانهاي پيرامون دانشگاه، رستورانهاي بخش خصوصي داراي شعبه درداخل دانشگاه، سلف سرويس دانشگاهها، تسهيلاتي براي استفاده از حمل و نقل عمومي، بن کتاب و... ميشود.
معاون دانشجويان داخل وزارت علوم سازمان امور دانشجويان، ادامه داد: اگر مرحله اول اجراي اين طرح موفق باشد، طرح براي بخش بيشتري از دانشجويان اجرا ميشود و دانشجويان سراسر کشور را تحت پوشش قرار ميدهد.
دکتر رياضي در ادامه از همکاري شهرداري تهران در اين خبر داد و اظهار کرد: شهرداري تهران اعلام آمادگي کرده است که در مجموعههاي تحت مديريت شهرداري 50درصد تخفيف در نظر بگيرد و تخفيف ساير بخشها نيز از سوي بخش خصوصي و صندوق رفاه ارايه ميشود.
وي در پايان افزود: استفاده از امکانات ورزشي، سالنهاي سينما، خدمات و تسهيلات گردشگري و ميراث فرهنگي بعد از موفقيت طرح در مرحله اول امکانپذير خواهد شد.
دکتر علوی فاضل درباره چگونگی و نحوه پذیرش دانشجو در دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی را ارائه داد. این دانشکده قرار است پس از کسب مجوز از شورای گسترش وزارت علوم در رشتههای مصوب جدید، از مهر امسال دانشجو پذیرش کند. دکتر مجتبی علوی فاضل با بیان این خبر افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد تعداد زیادی از رشتهها در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری مصوب شورای گسترش آموزش عالی را دارد که در زمان انتخاب رشته در دفترچهکنکور نبوده، این فرصت برای داوطلبان فراهم شده است تا در زمان اعلام نتایج، افرادی که پذیرفته شدهاند اولویت انتخابی خود را با توجه به رشتههای جدید انتخاب کنند. وی ادامه داد: رشتههای مصوب جدید در دانشکده خبر که به زودی راهاندازی میشود نیز مشمول همین موضوع خواهد شد، به گونهای که داوطلبان رشتههایی نظیر روزنامهنگاری، خبرنگاری، علوم ارتباطات، مدیریت رسانه واحد تهران مرکز، میتوانند در زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان، انتخاب رشته مجدد داشته باشند. به گزارش آنا، دکتر میرزاده روز گذشته طی نامهای، رسماً دستور تأسیس دانشکده خبر در واحد تهران مرکزی را صادر کرد و به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد تا با همکاری واحد تهران مرکزی، نسبت به تأسیس دانشکده خبر برای دوره تحصیلات تکمیلی، برنامهریزی و ترتیبی اتخاذ شود که از مجوزهای موجود و (در صورت نیاز، اخذ مجوز از کمیسیون سه نفره توافقهای اخیر با وزارت علوم) استفاده و از مهرماه 93 در واحد تهران مرکز دانشجو پذیرفته شود. گفتنی است رئیس دانشگاه آزاد در دیدار دوستانه با اهالی رسانه، در پاسخ به مطالبه خبرنگاران برای فراهم کردن امکان تحصیلات تکمیلی در رشته خبرنگاری، پیشنهاد تأسیس دانشکده خبر را مطرح کرد که با استقبال خبرنگاران روبرو شد.
تحولات بي حد و حصر در بنيان هاي جوامع ،كه بر اثر حركت از دوران گذار به سمت زندگي ماشيني و صنعتي رخ داده، به پديد آمدن شكاف هايي منجر شده كه انسان هاي امروز را ناگزير از همنواسازي خود با شرايط جديد كرده است. در چنين فضايي، بحران هايي پيش روي افراد پديد مي آيد كه اگر متوقف نشود دنياي روحي ، رواني آنها را متلاطم مي كند. آسيب هاي اجتماعي و روحي و رواني از جمله طلاق، اعتياد، خودكشي ، مشكلات تحصيلي، اختلافات خانوادگي، نارضايتي شغلي، اضطراب ، افسردگي و.....محصول تحولات زندگي صنعتي اند.سؤال اينجاست كه در كنار توسعه شگفت انگيز علوم و فنون دانش امروز چه چيزي بايد بتواند پاسخگوي بحران هاي روحي ،رواني انسان ها باشد؟ بحران هايي كه متعاقب پيشرفت علوم و تكنولوژي بر انسان ها رخ نموده است . در پاسخ به اين سؤال علم « مشاوره و روانشناسي » قد علم مي كندمشاوره از تمامي فعاليتهاي اخلاقي تشكيل يافته است كه در آن مشاور متعهد، تلاش مي كند تا به مراجع كمك كند تا به آن دسته از رفتارهايي بپردازد كه بتواند به حل مشكلات و مسائل اومنجر شوند. ازطريق مشاوره و راهنمايي فرد نه تنها وضع فعلي خود رادرك مي كند،بلكه از آنچه كه به صورت آن در خواهدآمدنيز آگاه مي شود.راجرز معتقد است كه هدف بيشتر مشاغل ياري دهنده كه شامل مشاوره وراهنمايي نيز مي شود،افزايش رشد شخصي ورواني فرد در مسير رشد اجتماعي است.هم چنين ازطريق « خدمات راهنمايي ومشاوره »مي توان تواناييها ونيز محدوديت هاي دانش آموزان راشناخت واز امكانات موجود حداكثر استفاده را به عمل آورد.مشاور تحصيلي با شناخت دانش آموزان در زمينه هاي گوناگون مي تواند آنان را به رشته هاي تحصيلي مناسب راهنمايي كندوآنان را در حل مشكلات ياري دهد. اهداف آموزش وپرورش زماني تحقق خواهند يافت كه برنامه ها و محتواي آموزشي با توجه به نيازها وامكانات دانش آموزان تهيه و اجرا گردند. .در مقاله حاضرپس از ذكر مقدمه اي چند د رقسمت تجزيه وتحليل مطالب به ترتيب به فايده و اهميت مشاوره،تاريخچه ي راهنمايي و مشاوره،تعاريف راهنمايي و مشاوره،اهداف مشاوره وراهنمايي،ضرورت مشاوره در مدارس ،مشاوره وراهنمايي در نظام آموزش و پرورش ، نقش مشاور در مدارس،امور تحصيلي،تأمين بهداشت رواني،دانش آموزان و مهم ترين وظايف كادر آموزشي در برابر برنامه مشاوره و راهنمايي پرداخته شده است.
مقدمه: انسان تنها موجودي است كه با همنوعان خودبه تبادل نظر مي پردازد وبراي شناخت وحل مشكلات خود با آنان مشورت وازراهنمايي آنان استفاده مي كند .راهنمايي ومشورت درطول زندگي آدميان مطرح بوده وآنان باكساني كه مورد قبول واعتمادشان بوده مشورت مي كرده اند .......
برای مشاهده ادامه مقاله بر روی گزینه ادامه مطلب کلیک فرمایید
در دوره متوسطه يك بار دانشآموزان انتخاب رشته تحصيلي را تجربه ميكنند. در واقع اين انتخاب يكي از سرنوشت سازترين انتخابهاي دانشآموزان است. با اين كار آنان در راهي قدم ميگذارند كه زمينه دانش و توانايي آنان را تعيين ميكند. فرصت بعدي براي انتخاب رشته تحصيلي هنگامي است كه دانشآموزان براي ورود به دانشگاه ثبت نام ميكنند. آنان پس از شركت در آزمون سراسري و در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته شوند، رشته و دانشگاه محل تحصيل خود را بر ميگزينند و بدين شكل بار ديگر سرنوشت خود را با يك انتخاب رقم ميزنند. انتخاب رشته تحصيلي اهميت فراواني دارد زيرا انتخاب نادرست رشته تحصيلي سبب افت علمي كشور، تضييع منابع اقتصادي و انساني، بي تفاوتي و بي انگيزه شدن دانشجو نسبت به مسائل اجتماعي و ايجاد اختلالات رواني در زندگي فردي و اجتماعي دانشجو مي گردد.
انتخاب رشته تحصيلي در هنگام پايان مقطع تحصيلي اول دبيرستان يکي از دغدغه هاي مهم دانش آموزان و والدين آن ها مي باشد زيرا انتخاب درست رشته تحصيلي يکي از دلايل موفقيت تحصيلي و شغلي دانش آموزان در آينده مي باشد. براي يک انتخاب رشته درست بايد ويژگي هاي خود دانش آموز از جمله ميزان بهره هوشي ، نمرات تحصيلي او ، تعيين نقاط قوت و ضعف او در دروس مختلف ، بررسي علايق و استعدادهاي او در زمينه رشتهها و مشاغل مورد بررسي قرار گيرد و والدين در اين زمينه مي توانند با دادن اطلاعات فراوان و واقعي و همچنين ايجاد روحيه عالي و اعتماد به نفس قوي در فرزند خود اين توانايي را در او به وجود بياورند تا بتواند بهترين رشته مورد علاقه خود را انتخاب کند.
دانش آموزان براي انتخاب رشته بايد کاملا آزاد باشند و خودشان شخصا براساس استعداد و علاقه دروني خودشان تصميم بگيرند و طوري نباشد که دانش آموزي فقط براي رضايت والدين و يا اطرافيانشان رشته خود را انتخاب کنند.
نکته مهم در انتخاب رشته در دبيرستان علاقه و ميزان پيشرفت درسي و انگيزه خود جوش هر دانش آموز به درس هاي اصلي آن رشته تحصيلي است ، يعني دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس هاي آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند.
رشته تحصيلي که مورد علاقه افراد نباشد باعث از بين رفتن بسياري از لذت ها و موفقيت ها در فرد مي شود و بسيار اتفاق افتاده است که دانش آموزان فعال و با استعداد به خاطر اينکه رشته تحصيلي مناسبي را در دبيرستان انتخاب نکردند در ادامه تحصيل و يا پيدا کردن شغل مرتبط با رشته خود ناکام ماندند.
شناخت رشته و سپس انتخاب رشته در هنگام انتخاب رشته تحصيلي بسيار مهم و موثر مي باشد و والدين ، دانش آموزان ، معلمان ، مشاوران و رسانه ها در شناخت و ارايه رشته هاي مختلف به دانش آموزان وظيفه سنگيني را بر عهده دارند.
داشتن علاقه از مهمترين مسائل انتخاب رشته تحصيلي مي باشد زيرا ميل و علاقه فرد به رشته مورد نظر باعث تلاش ، کوشش و صرف انرژي موثر مي شود.
يکي ديگر از عوامل مهم در انتخاب رشته را شناخت رشته تحصيلي و عاقبت انديشي در انتخاب آن است .توانايي علمي و استعداد فرد و همخواني آن با رشته مورد نظر گاهي مورد علاقه دانش آموز نيست و دانش آموز براي انتخاب رشته بايد تمامي جوانب از جمله علاقه ، استعداد ، آينده آن را مدنظر قرار دهد.
در انتخاب رشته بايد شرايط و توان اقتصادي فرد با شرايط و هزينه هاي رشته مورد نظر همخواني داشته باشد و همچنين مراکز آموزش بايد قابل دسترسي باشند.
در انتخاب رشته بايد شرايط و توان اقتصادي فرد با شرايط و هزينه هاي رشته مورد نظر همخواني داشته باشد و همچنين مراکز آموزش بايد قابل دسترسي باشند.
انتخاب رشته تحصيلي در دروه دبيرستان مقدمه اي براي انتخاب شغل مي باشد .
پدر و مادر بايد رقابت هاي ناسالم و سليقه و علاقه ناسالم خود را در انتخاب رشته تحصيلي فرزندشان کنار بگذارند و براي انتخاب رشته تحصيلي فرزندشان شيوه مشارکتي را پيش گيرند و از افراد صاحب نظر استفاده کنند.
انتخاب رشته نبايد براي دانش آموزان به صورت تحميلي باشد زيرا باعث عدم رضايت شغلي و ترک تحصيل دانش آموزان مي شود. ملاک اصلي در انتخاب رشته نمره ، سليقه و علاقه دانش آموزان مي باشد و والدين نبايد رشته اي را به فرزند خود تحميل کنند چون اگر دانش آموزي به اجبار وارد رشته اي شود در آينده دچار مشکل مي شود.
بهترين منبع براي هدايت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته مشاوران تحصيلي مدارس هستند که در طول سال با برگزاري آزمون ها مختلف علاقه مندي و استعداد افراد را مي سنجند. مشاوران تحصيلي نظر دبيران ، نظر والدين و دانش آموزان را سوال مي کنند و شناختي که مشاوران تحصيلي از دانش آموزان دارند بهترين ملاک براي هدايت دانش آموزان به سمت انتخاب درست رشته تحصيلي مي باشد.
نوشته شده : مشاورین موسسه مشاوره و برنامه ریزی رشد دانش
شعبه های پردیس دانشگاه های مختلف کشور به دلیل مراجعه با بسياري از جوانان به خارج از کشور برای تحصیل افتتاح گردیده . این مهاجرت ها به دلیل کمبود امکانات تحصیلی در ایران بوده است. این دانش پذیران علاوه بر تحصيل در دانشگاهها و کالجهاي بسيار ضعيف، دچار مشکلات بسياري مي شدند.
شهريه پرديس های دانشگاهی متغيير است و به عناون مثال شهريههاي تعيين شده براي مقطع کارشناسي ارشد در پرديس دانشگاهی شماره 2 شهيد بهشتی در گروه علوم انساني شامل 22 ميليون و 400 هزار ريال شهريه ثابت، 2 ميليون و 280 هزار ريال شهريه متغيير و 4 ميليون و 560 هزار ريال شهريه پايان نامه و براي ساير دورهها شهريه ثابت 28 ميليون ريال تعيين شده است.
پردیس های دانشگاهیدانشگاه تهران- جزیره کیش، منطقه آزاد تجاری ارس، دانشگاه صنعتی شریف- کیش، دانشگاه پیام نور- کیش، قشم، دانشگاه هرمزگان- قشم، دانشگاه تبریز- ارس، دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار- چابهار و سایر دانشگاهها دارای پردیس در شهر محل استقرار دانشگاه هستند.
یکی از شرایط تاسیس پردیسهای دانشگاهی از نظر دفتر گسترش آموزش عالی این است که چنانچه دانشگاه مایل به ایجاد پردیس دانشگاهی در شهر محل استقرار خود است، این پردیس باید خارج از سایت اصلی دانشگاه قرار داشته باشد، در این میان دانشگاههایی هستند که ساختمان پردیس دانشگاهی در سایت اصلی دانشگاه دایر است اما با حصارها و دیوارهایی از ساختمان و سایت اصلی دانشگاه منفک شده اند.
اکثر پردیسها در مناطق آزاد تجاری صنعتی یا در شهر محل استقرار خود هستند، در این میان دانشگاه شیراز دارای پردیس دانشگاهی در جزیره قشم است که به تازگی با مجوز شورای گسترش آموزش عالی پردیس خود را به شهر شیراز خارج از سایت اصلی انتقال داد.
دانشگاه تهران- جزیره کیش، منطقه آزاد تجاری ارس، دانشگاه صنعتی شریف- کیش، دانشگاه پیام نور- کیش، قشم، دانشگاه هرمزگان- قشم، دانشگاه تبریز- ارس، دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار- چابهار و سایر دانشگاهها دارای پردیس در شهر محل استقرار دانشگاه هستند.
سیاست آموزش عالی و دفتر گسترش در توسعه پردیسها این است که دانشگاههای مادر هر استان می توانند اقدام به تاسیس پردیس دانشگاهی کنند در حال حاضر در اکثر استانهای کشور دارای پردیس دانشگاهی هستیم.
دانشگاهها می توانند طبق آیین نامه تاسیس پردیسهای دانشگاهی و دستورالعمل اجرایی آن بخشی از ظرفیت پردیس خود را اختصاص به پذیرش دانشجوی خارجی یا دانشجویان انتقالی خارج به داخل دهند اما پذیرش دانشجوی خارجی باید با اطلاع و هماهنگی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات و سازمان امور دانشجویان صورت پذیرد.
از تاریخ ۳۰ شهریورماه ۹۰ که آیین نامه تاسیس پردیسهای دانشگاهی و دستورالعمل اجرایی آن به دانشگاهها ابلاغ شده است، دانشگاهها موظف شدند حتی اگر مجوزی که در سالهای گذشته تحت عنوان واحد بین الملل به آنان داده شده هنگام فراخوان پذیرش و آگهی خود و در صدور دانشنامه های دانشجویان از واژه بین الملل استفاده نکنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید
جهت مشاوره و ثبت نام در رشته ی دلخواه خود با شماره های با ما در تماس باشید :
سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم گفت: مشاوره تحصیلی، مشکلات فردی و مشکلات تعاملی به ترتیب بیشترین آمار مراجعه دانشجویان به دفاتر مشاوره دانشگاهی طی سال گذشته را به خود اختصاص دادند.
گزارش به نقل از دکترحمید یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اینکه در سال تحصیلی گذشته بیشترین مراجعات دانشجویان به دفاتر مشاوره دانشگاهی در چه زمینه ای بود، گفت: با توجه به این مساله که وجه ممیزه مراکز مشاوره دانشگاهی مشاوره تحصیلی است بیشترین مراجعهها به دفاتر مشاوره در خصوص مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی تحصیلی و موارد مرتبط با تحصیل بوده است.
وی ادامه داد: بعد از مشاوره تحصیلی به ترتیب مشکلات فردی مانند اضطراب و افسردگی و مشکلات تعاملی مانند ارتباط و سازگاری با محیط های جدید بیشترین آمار مراجعه به دفاتر مشاوره را داشتند.
سرپرست دفاتر مشاوره وزارت علوم افزود: دفتر مشاوره سلامت سازمان، براساس اطلاعاتی که از گزارش عملکرد دانشگاهها دریافت می کند، به دانشگاه ها توصیه لازم را ارایه می دهد که بیشتر سیاستهای خود را در کدام جهت قرار دهند.
وی افزود: به عنوان مثال طی یکی دو سال اخیر براساس بررسی گزارش ها مشخص شد که آمار مراجعان برای مشاوره تحصیلی بیشتر از موارد دیگر است برهمین اساس طرح "انطباق پذیری مسیرشغلی" و به عبارتی "مشاوره تحصیلی شغلی" تدوین شد که براساس این طرح باید به دانشجویان مشورت دهیم که کارآفرین تربیت شوند.
یعقوبی افزود: چون بسیاری از مسایل مانند بیانگیزگی و افت تحصیلی دانشجو به ویژه در سال آخر به علت نگرانی درباره بازار کار است، اگر بتوانیم جهت گیری ذهنی آنها را تغییر دهیم می توانیم به آنها کمک کنیم.
جهت مشاوره و ثبت نام در رشته ی دلخواه خود با شماره های با ما در تماس باشید :
کنسرت «چرا رفتی» همایون شجریان و تهمورس پورناظری 18 مردادماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور هنریاش برگزار شد.
علی جنتی و علی مرادخانی در اجرای سانس دوم ، مهمان کنسرت «چرا رفتی» بودند و پس از اجرا، با حضور در پشت صحنه با هنرمندان دیدار و گفتوگو کردند.
همایون شجریان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به آنها، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش بیشتر در حوزه هنر و فرهنگ بتوان شرایط بهتری را برای اجرای موسیقی به ویژه در شهرستانها فراهم کرد.
کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری طی سه روز گذشته در تالار وزارت کشور اجرا شده است و به دلیل استقبال مخاطبان قرار است در روزهای 23 تا 25 مردادماه هم ادامه یابد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست خبری جشن انجمن منتقدان سینمایی در سال 93 با حضور کیوان کثیریان، جواد طوسی، جعفر گودرزی و سحر عصر آزاد در خانه سینما برگزار شد.
در ابتدای این نشست جواد طوسی با اشاره به اهمیت و جایگاه جشن انجمن منتقدان گفت: ما در انجمن منتقدان تلاش داریم تا این انجمن جایگاه و موجودیت مستقل خودش را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در جشن امسال بزرگداشت علیرضا داودنژاد کارگردان و ایرج صابری منتقد سینما برگزار خواهد شد افزود: 15 بخش برای داوری درنظر گرفته شده که در 14 بخش 7 کاندیدا و در بخش فیلم سینمایی نیز 10 کاندیدا معرفی شده اند.
علیرضا داود نژاد متولد سال 1332 است که در کارنامه خود کارگردانی ، تهیه کنندگی و نویسندگی آثار بسیاری را دارد .
کارگردانی 18 فیلم ، نویسندگی 35 اثر و تهیه کنندگی 15 فیلم از جمله سوابق وی است .
دبیر هشتمین جشن انجمن منتقدان سینما ادامه داد: از جشن انجمن منتقدان؛ سازمان سینمایی حمایت کرده و قرار است علاوه بر اهدای جوایز؛ رضا یزدانی قطعاتی را اجرا کند.
طوسی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که با برگزاری این جشن صمیمیت و حسن اعتماد را در بین سینماگران و منتقدان بیشتر کنیم.
کیوان کثیریان از اعضا هشتمین جشن انجمن منتقدان سینما نیز در این نشست به روند رای گیری اشاره کرد و گفت: برای سومین سال رای گیری به صورت آکادمیک انجام شد و بعد از جمع آوری آراء رای ها با کسانی که رای داده اند؛ چک و بررسی شد.
وی افزود: همچنین بعد از جشنواره فیلم فجر فرم های داوری بین اعضای انجمن منتقدان توزیع شده بود و اعضا می توانستند به صورت اینترنتی رای بدهند.
این نویسنده سینمایی ادامه داد: قصد داریم جشنواره مطبوعات را جدا از جشن منتقدان برگزار کنیم به همین دلیل ابتدا جشن انجمن منتقدان برگزار می شود و بعد جشن مطبوعات سینمایی.
کثیریان خاطرنشان کرد: همچنین داوری جشن مطبوعات سینمایی در روزهای آینده برگزار می شود.
وی تاکید کرد: امروز سینماگران اعتمادشان به جشن انجمن منتقدان سینمایی جلب شده است.
جعفر گودرزی دبیر اجرایی هشتمین جشن منتقدان نیز درباره زمان و نوع برگزاری جشن توضیح داد: جشن انجمن منتقدان 22 مرداد؛ چهارشنبه در ایوان شمس و از ساعت 18 برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: مجید برزگ، کارگردانی مراسم را برعهده دارد و شهرام شکیبا نیز مجری مراسم خواهد بود.